lørdag 10. januar 2009

Alle gode ting er tre.

I går lagde jeg en 3 retters til min mann. Det ble virkelig veldig godt.


Forrett bestod av asparges rullet inn i parmesanost og spekeskinke, med en frisk rømmedressing ved siden av.



Til hovedrett ble det biff med ovnstekt potet, sjampinjong og brokkoli. Sausen lagde jeg av kraft fra biffen.




Sist men ikke minst verdens beste crème brulèe. Den er bare helt nydelig.

Her er oppskriften:

Sett ovnen på 120 grader og hell alt dette opp i en gryte.

1 dl helmelk
3 dl fløte
100g sukker
1 stk vaniljestang ( deles å vaniljekornene skrapes ut )

Kok opp og ta gryten av platen.
Ha deretter oppi 5 stk eggeplomme, visp godt sammen.

Hell røren oppi 4 store eller 6 små crème brulèe former.
Sett de midt i ovnen over vannbad i ca 2 timer.
Ta de ut av ovnen og avkjøl.

Før servering drysser du over rørsukker og brenner det gylden brunt med en crème brulèe brenner.

Velbekomme.

2 kommentarer:

Kirsti sa...

Ska sei Anja:) Du som snakket om at du ikke kunne noe på kjøkkenet...:) Så knallgodt ut!!!
Huset ser jo virkelig ut til å ta form da!! Spennende!! Utrolig stilig!
Her er alt bra! Magen vokser og nå gleder vi oss til å få sett lille spiren på UL på torsdag!!
Ha det fint. Hils guttene dine. klem

Fotballmamma sa...

Hei,
Det så godt ut det der. Fikk et stikk av dårlig smvittighet der. Er en stund siden sisst jeg fikk tid å lage noe sånnt til min mann.